.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوادی آملی: صدقه‌‏ای اداره کردن كشور هنر نیست
مراسم احداث و کلنگ‌زنى مجتمع عبادى فرهنگى هدایت، صبح امروز با حضور آیت‌الله جوادى آملی، قشقاوی، سخنگوى وزارت خارجه، استانداران مازندران و قزوین، کردان وزیر سابق کشور، نماینده ولى فقیه در مازندران، سردار رویانیان و جمعى دیگر از مازندرانیهاى مقیم مرکز برگزار شد...
جوادی آملی: صدقه‌‏ای اداره کردن كشور هنر نیست

آیت‌الله جوادى آملى مشکل دولت‌‏مردان را ناشى از کمبود نیروى انسانى دانست و گفت: کشور را به صورت کمیته امدادى و صدقه‌‏اى اداره کردن هنر نیست، بلکه باید جامعه را با کار و تولید اداره کرد. اگر بخواهیم با کمک، مردم را اداره کنیم، درست نیست، بلکه با کار و تولید اداره کردن کشور هنر است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جوادى آملى در این مراسم با بیان این‌که اگر کمبودهایى در کشور احساس مى‌‏شود به دلیل کمبود انسان وارسته است، اظهار داشت: اگر کسى به هویت انسانى خود بازگردد، مشکلى نخواهیم داشت.

وى با بیان اینکه ذات اقدس الهی، صحنه هستى را به عنوان سفره آماده براى انسان‌‏ها پهن کرده است، ادامه داد: خداوند انسان را دعوت كرد و فرمود، کل مجموعه را براى بهره‌‏گیرى او آفریدم.

وى ادامه داد: بهشت‌سازى کار انسان است، همان گونه که زمین را انسان آباد مى‌‏کند. انسان از کرامت برخوردار است، اما این کرامت آغاز راه است.

اینکه سند کرامت چیست و چرا انسان شریف شد، پاسخ آن را مى‌‏توان در خلیفة‌الله بودن انسان یافت زیرا کسى خلیفة‌الله است که پیام خدا را دریافت کند، بفهمد و به مرحله اجرا درآورد و پس از آن حرفش در دل‌‏هاى مردم اثر کند.

جوادى آملى مشکل دولتمردان را ناشى از کمبود نیروى انسانى دانست و گفت: کشور را به صورت کمیته امدادى و صدقه‌‏اى اداره کردن هنر نیست، بلکه باید جامعه را با کار و تولید اداره کرد. اگر بخواهیم با کمک، مردم را اداره کنیم، درست نیست، بلکه با کار و تولید اداره کردن کشور هنر است.
وى در بیان محاسن مساجد ابراز داشت: مسجد جایى است که به انسان درس فرشتگى مى‌‏دهند و مردان الهى در آن به سر مى‌‏برند که با استناد به سوره نور هیچ چیز آنها را از یاد خدا را غافل نمى‌‏کند.

وى با اشاره به جنگ‌‏هاى جهانى اول و دوم و همچنین کودتاى 28 مرداد تصریح کرد: در کودتاى 28 مرداد در چهار ساعت نظام عوض شد و مصدق را به زندان انداختند، اما در زمان پیروزى انقلاب اسلامى سخن مسجد و مراجع مؤثر شد و شعار مرگ بر شاه در فضا پیچید؛ هنگامى که سخن از دین و مسجد مى‌‏شود، فرهنگ شهادت پشتیبان آن مى‌‏شود.

جوادى آملى تصریح کرد: این کشور را مساجد اداره مى‌‏کند و متأسفانه، اصل کتاب نیست؛ یعنى حداکثر یک میلیون از قرآن، علما و کلام بزرگان دین خود را مى‌‏گیرند و 69 میلیون دیگر دین خود را از مساجد و اهل نماز دارند.

همچنین جوادى آملى در این مراسم، بیست میلیون تومان از حق تألیفات خود را به ساخت این مجتمع اختصاص داد.

گفتنى است مراسم احداث و کلنگ‌زنى مجتمع عبادى فرهنگى هدایت، صبح امروز با حضور آیت‌الله جوادى آملی، قشقاوی، سخنگوى وزارت امور خارجه، استانداران مازندران و قزوین، کردان وزیر سابق کشور، نماینده ولى فقیه در استان مازندران، سردار رویانیان رئیس پلیس راهنمایى و رانندگى و جمعى دیگر از مازندرانى‌‏هاى مقیم مرکز برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.